UN MATEIX ESTÍMUL PROVOCA DIFERENTS EMOCIONS
Us posaré un exemple molt fàcil i que l'he dut a terme en el projecte "El Circ de les emocions" de P3.
Un dels personatges que apareixia en el conte era "El Mag". I ens presentava la "sorpresa". Però tot i treballar aquesta emoció, jo sabia que apareixerien d'altres. I així va ser.
Davant el mateix estímul, el personatge del mag, tots van sentir diferents emocions. La majoria alegria i entusiasme en un primer moment però, quan va aparèixer el mag de veritat (vull agrair la col·laboració del pare de P4, Ricardo Caballero, que es va prestar a fer de Mag) alguns nens i nenes es van posar a plorar mentre que, d'altres, el van començar a aplaudir. Per què?
Per què no tots tenim les mateixes experiències prèvies que ens serveixen d'aprenentatges. Alguns sentien "por" a el desconegut, "por" perquè ho relacionaven amb contes on surten bruixots dolents. D'altres sentien entusiasme i alegria perquè, com fa referència el mateix nom, era "màgic".
No podem pretendre que tots sentim el mateix davant el mateix estímul així com tampoc li hem de treure importància a allò que senten els altres si és diferent del que sentim nosaltres. Seguint amb l'exemple del mag, si un nen/a sent por, en lloc de dir-li "no has de tenir por" perquè li estem negant/prohibint una emoció, li podem dir, per exemple: vine, que jo et faig costat, i si tens por, agafem la mà. Anem a veure què fa, potser t'acaba agradant!