divendres, 11 de desembre del 2015

ENDEVINALLES!!!


Mares i pares! Nens i nenes del parvulari! Esteu preparats? Us proposem una sèrie d'endevinalles a veure si les sabeu resoldre.
Començarem amb 6 que us toquen de ben a prop i després us enviarem una cada setmana.
Passeu una bona estona en família pensant la resposta.
Us animeu?
Aquí estan! 

Visc dins un ou                                        Tinc dos ulls que tot ho miren
i surto quan en tinc prou.                         i un "morret" rosegador,
Gairebé sempre sóc groc                         i ben amagat em fico 
i piu-piu dic a tothom.                               cercant formatge per tot.                      
                           (Pollet)                                                                              (Ratolí)                               



Em passo la nit nedant,                            Als mars i als rius
em passo la nit cantant,                            sóc expert en bussejat.
i fent croac-croac,                                     Si em treus de l'aigua
sembla que voli saltant.                            no podria respirar.
                         (Granota)                                                                       (Peix)



Trec foc pels queixals                                No és bou i porta banyes,
i espanto allà on vaig.                                no és paraigua i surt quan plou,
De color verd sóc                                       porta la casa a sobre
i per la boca trec foc.                                  i va sempre a poc a poc.
                         (Drac)                                                                                      (Cargol)