diumenge, 5 de febrer de 2017

Matemàtiques manipulatives


En la publicació d'avui, parlarem d'una altra estratègia per manipular les matemàtiques. Dins de l'àmbit de la lògica, ja vàrem parlar de la importància d'establir relacions, concretament fent aparellaments. 

Avui, en canvi, volem dedicar l'article a parlar de les classificacions. És una de les capacitats lògiques que primer es desenvolupen i, junt amb l'endreçament, prepara a l'infant per l'adquisició del concepte de quantitat. 

Les classificacions es refereixen a posar objectes en diferents grups. Es treballa naturalment a l'hora de recollir i posar cada cosa al seu lloc, per exemple. D'una manera més preparada, podem oferir als nostres infants diferents materials i demanar de classificar-los segons diferents qualitats: color, forma, grandària, entre d'altres. D'aquesta manera, podem observar com les classificacions canvien segons la qualitat en què ens fixem.

P3 vam començar fent aquestes classificacions segons el color i, ara que comencem a ser hàbils fent conjunts, volem fixar-nos en altres qualitats. Per exemple, en la forma. L'altre dia vàrem estar fent conjunts segons la forma amb els bolcs lògics. Mireu que bé que ens va quedar!!