dimarts, 14 de març de 2017

CONSCIÈNCIA FONOLÒGICA

Estimats pares. Com ja us vaig explicar, al Parvulari treballem de forma sistemàtica la CONSCIÈNCIA FONOLÒGICA, per potenciar i millorar la parla. Aquí teniu material que fem servir a l’escola, per poder practicar a casa amb els vostres fill/es!

Endevinalles:
“Un nas vermell, una perruca
I una gorra de colors.
En el circ, et mors de riure     
Quan fa la seva actuació”
(el pallasso)

Dites:
    “Si no vols Carnestoltes, tanca bé les portes”
    “Al Carnaval, tot s'hi val”
    “De tard o de primer, Carnestoltes pel febrer”

Cançons:
Ara arriba Carnestoltes
Ara arriba Carnestoltes,
tots sortim a passejar.
Ens posem una disfressa
per saltar, cantar i ballar.
Tiro-liro, tiro-liro
Tiro-liro, tiro-la.
Quan arriba Carnestoltes
tots sortim a passejar.


Jocs:
1 Bufem!!

Objectiu
Controlar la respiració i la sortida d’aire així com aprendre a bufar per la boca i pel nas.
Material necessari
Paper de seda per fer boletes, canyes, plomes, globus...
Activitat
Farem boles de paper de seda i les posarem damunt la taula. Bufarem per la boca perquè es mogui la bola.



2. El joc dels disbarats (sense sentit)

Objectiu: Desenvolupar l’habilitat dels nens I nenes perquè notin les diferències entre el que esperen escoltar i el que realment escolten.
 Material: Contes i poemes molt treballats i coneguts pels infants.

Activitat: Convideu els nens a seure i tancar els ulls perquè es concentrin millor en el que sentiran. Aleshores reciteu o llegiu en veu alta un poema o conte que sigui ben conegut per ells  però, aquesta vegada, canviant paraules o construccions de manera que esdevingui sense sentit. El que es demana als alumnes és que detectin els canvis quan aquests es  donin. Quan ho facin, animeu-los que expliquin perquè està malament.