dilluns, 6 de març de 2017

Matemàtiques manipulatives

Bon dia a tothom,

Avui parlarem de la numeració. Amb aquest objectiu, cal esmentar que en l'etapa que ens ocupa, resulta fonamental adquirir la noció de quantitat. És a dir, primerament, l'infant ha de manipular volums per tal de descobrir sensorialment que hi ha diferències de grandària, llargada, pes, entre d'altres. Així, ha d'experimentar per si mateix la necessitat de comptar per tal de descobrir que aquesta és la millor opció.

Podem utilitzar moltes situacions quotidianes per tal de quantificar la distribució dels materials. Per exemple, a l'hora de parar taula (Quants som? Quants plats necessitem?), a l'hora de recollir (Quants n'hi ha? Quants n'hi havia?), a l'hora de votar (Qui vol fer això? Qui no? Qui guanya?).

Així mateix, hi ha diferents jocs que podem utilitzar per a practicar la numeració amb els nostres infants. Per exemple, jugar a les bitlles. Cal esmentar que podem fabricar les nostres pròpies bitlles amb una pilota de tenis i diverses ampolles. Així podrem jugar, tot contant a cada cop quantes bitlles he tirat i quantes queden.

També podem jugar a endevinar el número que una altra persona ha pensat. En l'etapa que ens ocupa aquest número anirà de l'1 al 10 i només podrem donar les pistes: "més gran" o "més petit". Així també treballarem la seqüenciació numèrica.

Per últim a l'hora de jugar a les cadires musicals també és important que els infants comptin quants som i quantes cadires necessitem, és a dir, el total de persones més una.


Espero que tots aquests consells us serveixin alhora que gaudiu amb els vostres infants!!